Meer resultaat met big data

 

Sales is topsport!

 

In de topsport al jaren gebruikelijk om real-time data van sporters te verzamelen. Denk hierbij aan hartslag, vermogen, trapfrequentie etc. Om op deze wijze optimale trainings- en wedstrijdschema’s  vast te stellen en de sporter te begeleiden naar zijn/ haar maximale performance! Teams die geen of te laat gebruik gingen maken van deze “BIG data” zijn van het toneel verdwenen of acteren nu op veel lagere niveau’s.

 

Niet alleen voor sportploegen maar ook voor (sales) organisaties is er om de voorsprong in de huidige competitieve markt  te behouden meer en andere management info nodig dan je info waarmee jij en wellicht ook de concurrentie al jarenlang sturen.

 

Belang van real time management info. 

 

De management info waar je mee stuurt/ coacht is vaak niet real time en veelal beperkt betrouwbaar doordat forecast en bezoekverslagen enkel vanuit het perspectief van je eigen sales medewerker zijn belicht.  Daarnaast geven je omzetcijfers, conversie cijfers, aantal bezoeken je slechts een beperkt beeld van je team performance en team potentieel!

De essentiële factor in het wel of niet slagen van de deal, klantloyaliteit en klanttevredenheid is de klantbeleving. Inzicht in deze klantbeleving was tot voor kort niet real-time gevalideerd beschikbaar.

 

Wetenschappelijk onderzoek.

 

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat maar liefst 70% van de klant- en medewerkers beleving wordt bepaald door het gedrag van de medewerker. Gedrag dat essentieel is bij het wel of niet binnenhalen van de deal en creatie van maximale klantloyaliteit/ klanttevredenheid

In hoeverre heb je nu echt real time inzicht in het gedrag van je team in het veld?

 

Boost maakt samen met Qme12 de klantbeleving real time en gevalideerd inzichtelijk en levert desgewenst de bijbehorende training- en coaching om uw team op top niveau te laten presteren.